POSTUP PŘI UPLATNĚNÍ NÁROKU NA POJISTNÉ PLNĚNÍ
V případě uplatnění nároku musí pojištěný postupovat podle následujícího postupu. Nedodržení tohoto postupu může vyústit v zamítnutí nebo krácení pojistného plnění. Pojištěný musí podat pravdivé vysvětlení události a dodat všechny dokumenty potřebné pro určení, zda se jedná o poruchu, na niž se vztahuje pojištění.
KROK 1: HLÁŠENÍ ŠKODNÉ UDÁLOSTI POJISTITELI
Pojištěný (nebo jménem pojištěného opravce) musí pojistiteli telefonicky na číslo +420 284 022 397 nebo písemně na email carlife@fortegra.cz nahlásit škodu před zahájením jakýchkoliv oprav a nejpozději do 7 dní od jejího vzniku. Pojistitel bude vyžadovat sdělení čísla pojistné smlouvy a odečet tachometru v době vzniku škody.
KROK 2: DOPRAVA VOZIDLA KE KVALIFIKOVANÉMU OPRAVCI
V případě, že je vozidlo následkem poruchy nepojízdné, pojištěný zajistí odtahovou službu k nejbližšímu kvalifikovanému opravci. Je-li následně určeno, že se jedná o oprávněný nárok z pojistné smlouvy , pojistitel poskytne náhradu nákladů na odtah vozidla k nejbližšímu kvalifikovanému opravci do výše 5 000,- Kč a tato náhrada je součástí limitu pojistného plnění. V případě, že je na základě prohlídky vozidla kvalifikovaným opravcem zjištěno, že porucha není kryta v rámci pojistné smlouvy , náklady na odtah vozidla budou hrazeny pojištěným.
Je-li vozidlo pojízdné, je pojištěný povinen přistavit vozidlo ke kvalifikovanému opravci za účelem prohlídky do 5 dnů od nahlášení poruchy. Kvalifikovaným opravcem se rozumí kterýkoli opravce, který je adekvátně vybaven k provedení servisu a opravy pojištěného vozidla a byl pojistitelem schválen pro provedení opravy.
KROK 3: PROHLÍDKA VOZIDLA, SCHVÁLENÍ OPRAVY
POZOR: Žádná oprava nesmí být provedena bez výslovného souhlasu pojistitele. Veškeré náklady na práce provedené před odsouhlasením pojistitelem budou hrazeny pojištěným a jsou automaticky důvodem pro zamítnutí pojistného plnění. Pokud je nutná demontáž jakýchkoliv součástek za účelem opravy poruchy, zjištění, zda je porucha kryta pojištěním nebo pro určení výše pojistného plnění, může být demontáž provedena jen se souhlasem pojistitele. Je-li po provedené demontáži zjištěno, že porucha je kryta pojištěním, pojistitel uhradí náklady demontáže do výše celkového limitu pojistného plnění. Je-li po provedené demontáži zjištěno, že se nejedná o pojistnou událost, náklady na demontáž součástek ponese pojištěný. Pokud náklady na opravu (včetně nákladů na demontáž a odborné posouzení) přesáhnou limit pojistného plnění, uhradí vzniklý rozdíl opravci pojištěný.
Pojistitel je oprávněn – na své vlastní náklady – podrobit vozidlo nebo poškozené součástky profesionálnímu posouzení.